Home » D:News » Constructorii auto trec de la maşini la construcţia de oraşe. Inovaţiile de la CES 2020

Constructorii auto trec de la maşini la construcţia de oraşe. Inovaţiile de la CES 2020

Constructorii auto trec de la maşini la construcţia de oraşe. Inovaţiile de la CES 2020
Publicat: 12.01.2020
Constructorii de automobille Toyota, Daimler şi Hyundai au prezentat viziuni îndrăzneţe despre viitor la CES, cea mai mare expoziţie de tehnologie din lume, relatează Financial Times.

Directorul general al Toyota a spus la CES, cel mai mare spectacol de electronice din Las Vegas, că „industria auto vrea, cel mai mult, o bilă de cristal” pentru a-şi ghici viitorul. Dar Akio Toyoda pare să îşi cunoască următorul pas, pentru că firma, cel mai mare constructor auto din lume, a anunţat că îşi va construi propria bilă de cristal, aproape de Muntele Fuji: un „oraş inteligent” de 70 de hectare, alimentat cu hidrogen şi proiectat să găzduiască 2.000 de locuitori.

Ideea este de a oferi oamenilor de ştiinţă, cercetătorilor şi companiei în sine „un laborator viu” pentru a observa cum locuitorii trăiesc o existenţă futuristă, cu tehnologie de generaţie viitoare, autovehicule autonome şi o serie de dispozitive conectate la internet.

Proiectul Woven City

Planurile pentru Woven City arată ambiţios şi bizar – lucruri la care cei 200.000 de vizitatori anuali ai CES s-au aşteptat. Dar Toyoda a spus că producătorul de automobile trebuie să fie în topul tendinţelor care conturează societatea în următoarele decenii: urbanizare, mediu, îmbătrânirea populaţiei, conectare 5G şi inteligenţă artificială.

În ultimii ani, CES a devenit una dintre cele mai mari expoziţii auto din lume, producătorii de automobile fiind interesaţi să îşi prezinte dezvoltările tehnologice. Această tendinţă s-a accelerat odată cu mutarea Salonului Auto de la Detroit din ianuarie în luna iunie a acestui an.

Tehnologia autonomă, jocuri video în maşină şi conceptele pentru conectivitatea vehiculului prin intermediul 5G sunt temele principale, dar producătorii de automobile au dezvăluit şi câteva viziuni memorabile despre viitor.

Taxiuri zburătoare de la Hyundai şi Uber

Hyundai a anunţat că a făcut echipă cu Uber şi va cheltui 1,5 miliarde de dolari pentru a construi taxiuri zburătoare, în timp ce compania chineză Byton a prezentat un tablou de bord de 120 de cm, cu ecran tactil, ce poate fi folosit pentru conferinţe video, vizionarea de filme şi urmărirea stării de sănătate.

Pentru a nu fi depăşit, Daimler, lider mondial în vânzarea de maşini de lux, a făcut echipă cu regizorul de film James Cameron pentru a crea un concept inspirat din filmul Avatar. Ola Kallenius, noul director executiv al Daimler, a explicat că „tehnologia şi automobilul s-au contopit în ultimii ani.

James Cameron s-a referit, pe scenă, la zeitatea primordială Gaia şi a numit vehiculul AVTR „un manifest al unei idei spirituale”.

Pentru Hyundai, viitorul aparţine maşinilor zburătoare şi a anunţat că va face echipă cu Uber pentru a construi taxiuri aeriene autonome şi electrice, pentru oraşele mari. Cele două companii au anticipat că vor efectua zboruri de testare în acest an şi au sperat să înceapă operaţiuni comerciale peste trei ani.

Uber, care îşi propune să devină un „Amazon al transportului”, vede serviciul aerian ca o modalitate de a muta oamenii din maşinile proprietate personală în reţeaua sa de vehicule partajate. Dar demeniul reglemetărilor acestui domeniu rămâne în mare măsură nedefinit.

„Viziunea noastră asupra mobilităţii aeriene va transforma conceptul de transport urban”, a spus Jaiwon Shin, şeful diviziei de mobilitate aeriană din Hyundai. Compania l-a angajat anul trecut pe Shin, fost inginer NASA, pentru a conduce dezvoltarea mobilităţii aeriene urbane şi intenţionează să investească 1,5 miliarde de dolari în afacere, până în 2025.

Uber a precizat că Hyundai a fost primul producător auto care s-a alăturat proeictului. Aurora Flight Science, o filială a Boeing, este, de asemenea, partener. Taxiul zburător este proiectat să decoleze şi să aterizeze vertical, are o autonomie de 100 de km şi o viteză maximă de aproape 300 de km/h.

Temerile constructorilor auto

Multe dintre aceste idei futuriste sunt răspunsuri la provocarea Tesla, ccompania pionier pentru vehiculul electric, a cărui valoare de piaţă a depăşit 80 miliarde de dolari în această săptămână, după ce a lansat ce noua linie de producţie la Shanghai pentri Model 3, sau la Waymo, companie din ecosistemul Google.

Producătorii auto la nivel mondial se confruntă cu schimbări fundamentale ale industriei, care depăşesc apariţia vejhiclulelor electrice sau autonome. Este vorba de adoptarea pe scară tot mai largă a software-ului în vehicule şi fidelizarea consumatorilor faţă de ecosisteme tehnologice, cum ar fi iOS de la Apple sau Android de la Google, iar producătorii încearcă să înţeleagă cum să rămână competitivi într-o lume în care ataşamentul tradiţional faţă de o marcă auto scade rapid, potrivit Mediafax.

Industria auto se teme că va fi retrogradată de titanii din tehnologie, care dispun de grămezi de bani.

Glen De Vos, directorul tehnologic al Aptiv, furnizor de tehnologie auto, spune că producătorii de automobile s-au poticnit în eforturile lor de a deveni companii definite de software, spre deosebire de Tesla, care a început cu o foaie albă şi a putut să se adapteze şi să devină o companie software din start.

„Această transformare este probabil cel mai important lucru care se întâmplă în industria lor”, a spus el. „Multora dintre companii le va fi greu să facă asta”.

Pentru a înrăutăţi lucrurile, aceste schimbări vin într-un moment în care presiunile asupra activităţii lor de bază cresc, pe fondul războiului comercial care pune în pericol lanţurile de aprovizionare la nivel mondial şi nevoii crescânde de investiţii în maşinile electrice, care le erodeză profitabilitatea.

Miza pentru ca tehnologia să fie corect folosită este mare. Maşinile ar trebui să devină „smartphone-uri pe roţi”, cu o putere masivă de calcul şi autonomie, dar dacă aceste sisteme vor putea fi atacate, ar putea genera dezastre. „Dacă acest lucru se face greşit, maşinile vor deveni arme călătoare”, a avertizat Chet Babla, care conduce echipa auto la proiectantul de procesoare Arm.

Între timp, în timp ce producătorii de automobile au dezvăluit oraşele şi prototipuri, Sony a surprins CES dezvăluind o maşină. Conglomeratul tehnologic a spus că Vision-S va avea 33 de senzori, o mulţime de ecrane şi un motor electric care va fi utilizat pe o gamă largă de vehicule. „Pentru a aprofunda înţelegerea automobilelor noastre [. . .] Am dat o formă viziunii noastre ”, a declarat Kenichiro Yoshida, directorul executiv al companiei.

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Proteina care ucide E. coli, creată cu ajutorul Inteligenței Artificiale
Proteina care ucide E. coli, creată cu ajutorul Inteligenței Artificiale
Arheologii au descifrat versurile unui imn antic despre „cel mai mare oraș al lumii”
Arheologii au descifrat versurile unui imn antic despre „cel mai mare oraș al lumii”
Un nou studiu a identificat patru căi majore de evoluție a bolii Alzheimer
Un nou studiu a identificat patru căi majore de evoluție a bolii Alzheimer
Specia din Insulele Galapagos care pare să evolueze în sens invers
Specia din Insulele Galapagos care pare să evolueze în sens invers
Justiție și moarte: evoluția pedepsei capitale de-a lungul secolelor
Justiție și moarte: evoluția pedepsei capitale de-a lungul secolelor
Avocați împotriva morții. Cine sunt cei care își asumă să pledeze cauza celor mai huliți oameni ai societății
Avocați împotriva morții. Cine sunt cei care își asumă să pledeze cauza celor mai huliți oameni ai societății
Courteney Cox a intrat în istoria culturii pop în 1985, spunând pentru prima dată cuvântul „menstruație” la televizor
Courteney Cox a intrat în istoria culturii pop în 1985, spunând pentru prima dată cuvântul „menstruație” la televizor
Forța din mâini: ce ne spune priza despre sănătatea noastră
Forța din mâini: ce ne spune priza despre sănătatea noastră
Ce porți la plajă peste costumul de baie? Iată 5 sugestii (P)
Ce porți la plajă peste costumul de baie? Iată 5 sugestii (P)
Mâncare nesănătoasă, dar mai puțin dăunătoare: Ce recomandă experții în nutriție dacă poftești la „junk food”
Mâncare nesănătoasă, dar mai puțin dăunătoare: Ce recomandă experții în nutriție dacă poftești la „junk food”
Test de cultură generală. Care planetă ar putea pluti pe apă?
Test de cultură generală. Care planetă ar putea pluti pe apă?
Foștii șefi ai NASA fac front comun împotriva tăierilor de buget propuse de administrația Trump
Foștii șefi ai NASA fac front comun împotriva tăierilor de buget propuse de administrația Trump
„Copiii au dreptul la o pace autentică și durabilă”, transmite Papa Leon
„Copiii au dreptul la o pace autentică și durabilă”, transmite Papa Leon
„Mormântul iluziilor germane”. Înfrângerile ruşinoase pe care nemţii le-au suferit în România în Primul Război Mondial
„Mormântul iluziilor germane”. Înfrângerile ruşinoase pe care nemţii le-au suferit în România în Primul Război Mondial
Chatbotul Grok al lui Elon Musk a generat comentarii prin care îl laudă pe Adolf Hitler
Chatbotul Grok al lui Elon Musk a generat comentarii prin care îl laudă pe Adolf Hitler
Nivel record la prețul cuprului în SUA după ce Donald Trump a anunțat un tarif de 50%
Nivel record la prețul cuprului în SUA după ce Donald Trump a anunțat un tarif de 50%
YouTube ar putea bloca creatori la cererea Guvernului din Pakistan
YouTube ar putea bloca creatori la cererea Guvernului din Pakistan
Papa Leon spune că „trebuie să ne rugăm” pentru oamenii care nu cred în schimbările climatice
Papa Leon spune că „trebuie să ne rugăm” pentru oamenii care nu cred în schimbările climatice